22 September, 2010

သံုးၾကိဳးတပ္ တေယာ

                                                                                                                                                   
ႏိုဝင္ဘာ ၁၈ ရက္ ၁၉၉၅။ တေယာဆရာ Itzhak Perlman ဟာ နယူးေရာ့ခ္ျမိဳ႕ လင္ကြန္း Center က Avery Fisher Hall က စတိတ္ခ်္ ေပၚကို လာခဲ့ပါတယ္။


ခင္ဗ်ား ပါးလ္မန္း ရဲ႕ ပြဲကို ၾကည့္ဖူးရင္ စတိတ္ခ်္ ေပၚကို သူေရာက္လာတာ သူ႕အတြက္ နည္းနည္းေနာေနာ ေအာင္ျမင္မႈ မဟုတ္ဘူးဆိုတာ ခင္ဗ်ား သိမွာပါ။ သူဟာ ကေလးဘဝတုန္းက ပိုလီယို ျဖစ္ခဲ့ဖူးလို႕ ေျခႏွစ္ဖက္ စလံုး မသန္စြမ္းပဲ ခ်ိဳင္းေထာက္နဲ႕ သြားလာရသူပါ။ သူ စင္ျမင့္ ေပၚကို တစ္ဆင့္ျပီးတစ္ဆင့္ ေလွ်ာက္လာတာကို ျမင္ရတာ နာနာက်င္က်င္ ေႏွးေႏွးေကြးေကြးနဲ႕ပါ။

သူ႕ရဲ႕ ထိုင္ခံုကို ေရာက္တဲ့အထိ နာက်င္စြာနဲ႕ ေလွ်ာက္လာပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ ခ်ိဳင္းေထာက္ႏွစ္ခုကို ေအာက္ခ်ျပီး သူ ျဖည္းျဖည္းပဲ ထိုင္လိုက္ပါတယ္။ သူ႕ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းကို အဆင္ေျပေျပျဖစ္ေအာင္ ေနရာခ်ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ တေယာကို ေကာက္ကိုင္၊ ပခံုးေပၚေမွးလို႕ သူ႕ေမးေအာက္နားမွာ ခ်လိုက္ျပီး တီးဝိုင္းေခါင္းေဆာင္ကို ေခါင္းညိတ္ျပလို႕ တီးခတ္ဖို႕ ျပင္ပါတယ္။

အခုေတာ့ ပရိတ္သတ္ေတြဟာ ဒီလို ျပင္ဆင္မႈမ်ိဳးနဲ႕ အသားက်သြားပါျပီ။ စင္ျမင့္ေပၚကို သူ ေလွ်ာက္လာတုန္းကလည္း သူတို႕ဟာ တိတ္တိတ္ဆိတ္ဆိတ္ ထိုင္ေနခဲ့ပါတယ္။ သူ႕ေျခေထာက္ႏွစ္ေခ်ာင္းကို အဆင္ေျပေအာင္ ထိုင္တုန္းကလည္း သူတို႕ တိတ္ဆိတ္ေနခဲ့ပါတယ္။ သူတို႕ဟာ သူ တီးခတ္ဖို႕ အဆင္သင့္ ျဖစ္တဲ့ အထိ ေစာင့္ေနၾကပါတယ္။

ဒီအခ်ိန္မွာေတာ့ တစ္ခုခု မွားယြင္းသြားပါျပီ။ သူ နည္းနည္းေလာက္ အသံစမ္းျပီးခ်ိန္မွာ တေယာၾကိဳးတစ္ေခ်ာင္းဟာ ျပတ္သြားပါေတာ့တယ္။ အခန္းထဲမွာ ေသနတ္သံလို က်ယ္ေလာင္သြားတဲ့ အဲဒီ အသံကို ခင္ဗ်ား ၾကားႏိုင္မွာပါ။ ဒီ အသံရဲ႕ အဓိပၸါယ္က အမွားတစ္ခု မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။ သူလုပ္ခဲ့တဲ့ အရာဟာ အမွားတစ္ခု မဟုတ္ခဲ့ပါဘူး။

သူထသြားျပီး  စင္ျမင့္ေပၚက ဆင္းမယ္၊ တစ္ျခား တေယာတစ္ခု ဒါမွမဟုတ္ ၾကိဳးတစ္ေခ်ာင္းရွာလိမ့္မယ္ လို႕ ကၽြန္ေတာ္တို႕က ထင္ခဲ့ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သူ အဲဒီလို မလုပ္ခဲ့ပါဘူး။ သူ႕မ်က္လံုးေတြကို မွိတ္ျပီး ခဏေလာက္ ေစာင့္တယ္။  ေနာက္ တီးဝိုင္းေခါင္းေဆာင္ကို စဖို႕ အခ်က္ျပလိုက္ပါတယ္။

တီးဝိုင္း စတင္ပါျပီ။ သူက သူ႕မွာ က်န္သေလာက္နဲ႕ပဲ တီးခတ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီေနာက္ သူတီးခဲ့သမွ်ဟာ သူတို႕ အရင္က မၾကားဖူးခဲ့တဲ့ စိတ္လႈပ္ရွားစရာေကာင္းျပီး တန္ခိုးရွိတဲ့ သန္႕စင္တဲ့ ေတးသြားမ်ား ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။

တေယာကို ၾကိဳးသံုးေခ်ာင္းတည္းနဲ႕ တီးခတ္ဖို႕ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႕ လူေတြ သိထားၾကတာပါ။ ခင္ဗ်ားလည္း သိတယ္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း သိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီညေတာ့ ပါးလ္မန္း က ဒါကို မသိဘူးလို႕ ျငင္းဆန္လိုက္ပါျပီ။

ခင္ဗ်ား သူ႕ကို ျမင္ႏိုင္ပါတယ္… ေျပာင္းလဲေနတဲ့… အသစ္ဖြဲ႕စည္း ေပါင္းစပ္ထားတဲ့… သူ႕ေခါင္းထဲက အရာေတြကိုေလ။ ဒီအရာကေတာ့ သူတို႕တစ္ခါမွ မၾကားဖူးတဲ့ အသံအသစ္ေတြ ရေအာင္ ၾကိဳးေတြကို ျပန္ညွိထားတဲ့ ပံုပါပဲ။

သူ ျပီးသြားတဲ့ အခါမွာ အခန္းထဲမွာ တိတ္ဆိတ္သြားတယ္။ အဲဒီေနာက္ေတာ့ လူေတြဆီက ခ်ီးက်ဴးသံေတြ ညံသြားတယ္။ အခါတိုင္းနဲ႕ မတူတဲ့ လက္ခုပ္သံေတြ ေသာင္းေသာင္းျဖျဖ ထြက္လာတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အားလံုး ထရပ္ၾကျပီး သူလုပ္သြားတာကို ၾသဘာေပးဖို႕ လုပ္လို႕ ရတာ မွန္သမွ် လုပ္ၾကေတာ့တယ္။

သူ ျပံဳးလိုက္တယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ကို ျငိမ္ေအာင္ အခ်က္ျပတယ္၊ ျပီးေတာ့ သူက ေျပာတယ္။ အက်ယ္ၾကီး မဟုတ္ေပမယ့္ တည္ျငိမ္ျပီး ရင္ထဲက နက္နက္ရႈိင္းရိႈင္း လာတဲ့ အသံမ်ိဳးနဲ႕…။
“ခင္ဗ်ားတို႕ သိလား၊ တစ္ခါတေလမွာ ဂီတပညာရွင္ တစ္ေယာက္ရဲ႕ အလုပ္က ခင္ဗ်ားမွာ က်န္သေလာက္ကေလးနဲ႕ ေတးဂီတေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ားမ်ား ဖန္တီးႏိုင္မလဲ ဆိုတာကို ရွာေဖြဖို႕ပဲဗ်”

ဘယ္ေလာက္ေကာင္းတဲ့ စကားပါလဲ။ အဲဒီလို ၾကားရတဲ့ အခ်ိန္ကစျပီးေတာ့ ကၽြန္ေတာ့္စိတ္ထဲမွာ အျမဲတမ္း ရွိေနခဲ့တယ္။ ဘယ္သူ သိႏိုင္မွာလဲ။ အဲဒါ ဘဝရဲ႕ အဓိပၸါယ္ပဲ။ ဂီတပညာရွင္ တစ္ေယာက္ အတြက္မွ မဟုတ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အားလံုးအတြက္ပါပဲ။

ဒီလူဟာ သူ႕ဘဝ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ၾကိဳးေလးၾကိဳး ရွိတဲ့ တေယာနဲ႕ ဂီတေတြ ဖန္တီးခဲ့တယ္။ ခုေတာ့ ရုတ္တရက္ ပြဲတစ္ပြဲရဲ႕ အလယ္က်မွ ၾကိဳးသံုးၾကိဳးတည္းနဲ႕ ဘယ္လို ဂီတမ်ိဳး ဖန္တီးရမလဲ ဆိုတာ သူ႕ဟာသူ ရွာေတြ႕ခဲ့တယ္။ ဒီည ၾကိဳးသံုးၾကိဳးတည္းနဲ႕ သူဖန္တီးခဲ့တဲ့ ဂီတက ၾကိဳးေလးၾကိဳး နဲ႕တုန္းက သူလုပ္ခဲ့ဖူးသမွ်ထက္ ပိုျပီး လွပတယ္။ ပိုျပီး ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းတယ္။ ပိုျပီး အမွတ္ရစရာ ျဖစ္ေစတယ္။

အဲဒါေၾကာင့္.. ကၽြန္ေတာ္တို႕ ေနထိုင္တဲ့ ဒီလိုု မတည္ျငိမ္တဲ့ အေျပာင္းအလဲျမန္လွတဲ့ ရႈပ္ေထြးတဲ့ ေလာကၾကီးထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္တို႕ရဲ႕ အလုပ္ကလည္း ေတးဂီတ ဖန္တီးသလိုပါပဲဲ။ ပထမဆံုး ကၽြန္ေတာ္တို႕မွာ ရွိသမွ်နဲ႕ ေတးဂီတဖန္တီးၾကတယ္…၊ အဲဒီေနာက္.. ရွိတာေတြက ၾကာၾကာမတည္ျမဲႏိုင္တဲ့အခါ ကၽြန္ေတာ္တို႕မွာ က်န္သမွ်နဲ႕ပဲ ေတးဂီတ ဖန္တီးၾကဖို႕ပဲေပါ့။

Three Stringed Violin by Author Unknown
Itzhak Perlman ရဲ႕ ပံုေတြကိုေတာ့ Google ကေန ရွာျပီး ထည့္ထားပါတယ္။

သိဂၤါေက်ာ္



21 September, 2010

အိပ္မက္မ်ား



အိပ္မက္ေတြကို ျမန္ျမန္ ဆုပ္ကိုင္လိုက္
အိပ္မက္ေတြ ေသဆံုးရင္
ဘဝဟာ အေတာင္က်ိဳးငွက္တစ္ေကာင္လို
မပ်ံႏိုင္ ျဖစ္လိမ့္မယ္။

အိပ္မက္ေတြကို ျမန္ျမန္ ဆုပ္ကိုင္လိုက္
အိပ္မက္ေတြသာ သြားျပီ ဆိုရင္
ဘဝဟာ စိုက္လို႕ပ်ိဳးလို႕မရတဲ့ကြင္းျပင္လို
ႏွင္းေတြနဲ႕ ေအးခဲသြားလိမ့္မယ္။

Dreams by Langston Hughes 

20 September, 2010

Walkins in Chandigarh (အိႏိၵယ ၄)


ဒီတစ္ပတ္ေတာ့ ဘာစာမွလည္း မေရးျဖစ္တာနဲ႕ ေရာက္တတ္ရာရာ ရိုက္ထားတဲ့ ပံုေလးေတြ တင္လိုက္တာပါ။ ပိတ္ရက္မွာ internet လည္း မရွိပဲနဲ႕ အခန္းထဲမွာ ေနရတာ ပ်င္းစရာေကာင္းလိုက္တာ လြန္ေရာ..။ အဲဒါနဲ႕ စေနေန႕ကေတာ့ သူမ်ားမွာတဲ့ CMS စာအုပ္ရွာမယ္ ဆိုျပီး Madagascar က အမ်ိဳးသမီး နဲ႕ ႏွစ္ေယာက္သား sector 22 ကို သြားမယ္လို႕ ထြက္လာေတာ့ အေပါက္ဝမွာ African အမ်ိဳးသား ႏွစ္ေယာက္နဲ႕ ေတြ႕ျပီး သူတို႕ပါ ပါလာပါတယ္။ စာအုပ္ဆိုင္ တစ္ဆိုင္ေတြ႕ေပမယ့္ computer နဲ႕ ပတ္သက္တာ မရွိပါဘူး။ အဲဒါနဲ႕ပဲ city mart လို ဆိုင္တစ္ဆိုင္က လိုအပ္တာေလးေတြ ဝယ္ျပီး sector 17 ကို စာအုပ္ရွာဖို႕ ဆက္လာခဲ့ပါတယ္။ Capital Book Shop ဆိုတဲ့ ဆိုင္ၾကီးတစ္ဆိုင္ေတြ႕ပါတယ္။ အေပၚထပ္မွာ computer စာအုပ္ေတြလည္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ေတြ႕ခဲ့ေပမယ့္ ကိုယ္ ရွာတဲ့ စာအုပ္ကိုေတာ့ မေတြ႕ခဲ့ပါဘူး။ 


 
 
sector 15 မွာလည္း စာအုပ္ဆိုင္ေတြ ရွိတယ္ ဆိုလို႕ ဖုန္းကတ္လည္း recharge လုပ္ရင္း ညေနဘက္ တစ္ေခါက္ထြက္ေပမယ့္ စာအုပ္ေတာ့ မရခဲ့ပါဘူး။ ကိုယ္တို႕ Park View ဟိုတယ္က sector 24 မွာ ရွိျပီး Sector 15 က ေစ်းကိုေတာ့ လမ္းေလွ်ာက္သြားရင္ ေရာက္ပါတယ္။ 

တနဂၤေႏြ က်ေတာ့လည္း ဘယ္သူမွ ဘယ္မွ သြားမယ္လည္း ေျပာသံမၾကားရ။ ေယာက်္ားေလးေတြကေတာ့ ေဘာလံုးသြားကန္ၾကတယ္။ ကိုယ္လည္း ဒီတစ္ပတ္အတြက္ ဘာမွ ဓါတ္ပံုမရိုက္ရလို႕ ေနမထိ ထိုင္မသာ ျဖစ္လာတာနဲ႕ တစ္ေယာက္တည္း လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ခဲ့ပါတယ္။ Sector 14 မွာ Punjab University ဆိုတာ ရွိတယ္၊ စာအုပ္ဆိုင္ေတြလည္း ရွိတယ္ ဆိုတာနဲ႕ အဲဒီကို သြားတာပါ။ 

ေအာက္ကပံုကေတာ့ ထူးထူးဆန္းဆန္း ပံု အေဆာက္အအံုမို႕ ရိုက္လာခဲ့တာ...။ တကယ္ေတာ့ Laboratory and ECG Center ျဖစ္ေနပါတယ္။
 

Punjab University ဟာ Chandigarh ျမိဳ႕ရဲ႕ sector 14 နဲ႕ 25 အတြင္းမွာ တည္ရွိပါတယ္။ Punjab University ကို ၁၉၆၂ ခုႏွစ္ ဧျပီလ ၃၀မွာ စတင္တည္ေထာင္ခဲ့ပါတယ္။ Campus area က ၃၁၆ ခက ရွိပါတယ္။ Teaching နဲ႕ Research Department ေပါင္း ၅၅ ခုရွိျပီး Humanities နဲ႕ Science ရယ္လို႕ ခြဲထားတဲ့ အထဲမွာ Computer Science, Fine Art, Business Management စတာေတြ ပါဝင္ပါတယ္။ မၾကာေသးကေတာ့ Engineering College ကိုလည္း ဖြင့္လွစ္ႏိုင္ခဲ့ပါတယ္။

Punjab University ဝင္းၾကီးကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ က်ယ္ပါတယ္။ ဝင္ေပါက္ တစ္ခုက ဝင္ခဲ့ေပမယ့္ ဆိုင္းဘုတ္ေတာ့ မေတြ႕လို႕ မရိုက္ခဲ့ရပါဘူး။ University ဝင္းထဲမွာ စာအုပ္ဆိုင္ေတြ ရွိတယ္လို႕ ေျပာေပမယ့္ တနဂၤေႏြ ေန႕မို႕ ပိတ္ေနပါတယ္။ အဲဒါနဲ႕ ကိုယ္လည္း တကၠသိုလ္ ဝင္းထဲမွာ တစ္ေယာက္တည္း ေလွ်ာက္သြားတာ.. ေဘာလံုးကြင္းထဲနား ေရာက္လို႕ အထဲကို ၾကည့္လိုက္ေတာ့ ကိုယ္တို႕ အဖြဲ႕သားေတြ ျဖစ္ေနပါတယ္။ အဲဒီကေနမွ ဆက္ေလွ်ာက္လာေတာ့ မိုးေလးကလည္း ရြာမလိုလိုနဲ႕ မရြာလို႕ ေတာ္ပါေသးတယ္။ ေတြ႕ရာျမင္ရာ ရိုက္လာတာေလးေတြပါ...။

 
 
 
 
 
 


Punjab University ထဲက Rose Garden ေလးထဲမွာ ရိုက္လာတဲ့ ႏွင္းဆီပန္းေတြပါ။ 
 
 
 
 
 
 

ေအာက္ကပံုကေတာ့ Gandhi Bhawan ဆိုတဲ့ လွပတဲ့ အေဆာက္အအံုပါ။ Pierre Jeanneret ဆိုသူက Design ဆြဲခဲ့တာပါ။ Gandhian Studies ဌာန အေနနဲ႕ ၁၉၆၅ ကတည္းက တည္ရွိခဲ့ပါတယ္။ အခုအခါ ဒီဌာနမွာ Gandhian Studies and National Freedom နဲ႕ ပတ္သက္တဲ့ သီးသန္႕ library တစ္ခုလည္း ထားရွိပါတယ္။ ဒီအေဆာက္အအံုရဲ႕ ထူးျခားတဲ့ လက္ရာနဲ႕ ပတ္သက္ျပီးေတာ့ Tourist attraction တစ္ခုအေနနဲ႕ တည္ရွိပါတယ္။ တနဂၤေႏြေန႕ ဆိုေတာ့ ပိတ္ထားတယ္ ထင္ပါရဲ႕ ဘယ္သူမွလည္း မေတြ႕တာနဲ႕ ဝင္ေတာ့ မၾကည့္ခဲ့ရပါဘူး။ အျပင္ကပဲ လမ္းေလွ်ာက္ရင္း ဓါတ္ပံုရိုက္ခဲ့ရပါတယ္။

 

ဆက္ေလွ်ာက္လာေတာ့ Fine Art Museum ဆိုတာကိုလည္း ေတြ႕ခဲ့ရပါေသးတယ္။
 

ျပန္ေတာ့မယ္ ဆိုျပီး ထြက္ေပါက္ တစ္ခုက ထြက္လိုက္ေတာ့ ဝင္လာတဲ့ အေပါက္ မဟုတ္ပါဘူး။ ဝင္လာတဲ့ အေပါက္နဲ႕ ေတာ္ေတာ္ ေဝးေနပါျပီ။ အဲဒါနဲ႕ပဲ သံုးဘီး တကၠစီ တစ္စီး ငွားျပီး ျပန္ခဲ့ရပါတယ္။

သိဂၤါေက်ာ္